X
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Menu strony
Kubuś Fatalista i jego pan

Kubuś Fatalista i jego pan - Denis Diderot

Powiastkę filozoficzną "Kubuś Fatalista i jego pan" Denis Diderot napisał w 1773 roku. Pan i jego sługa, nie śpiesząc się, odbywają podróż. Różnią się od siebie jak ogień i woda, a równocześnie istnieć bez siebie nie mogą.
Już się ciebie nie boję Otello

Teatr Centralny - repertuar na luty 2010

6-8.02.2010 - Już się ciebie nie boję, Otello!
Scena Prapremier InVitro
reżyseria: Joanna Lewicka
obsada: Ewa Pająk, Ewelina Stepanczenko, Dariusz Jeż, Paweł Pabisiak, Adam Pater, Marcin Zarzeczny

Szekspir domaga się pisania go wciąż na nowo. Przerabiania na nowo ruszanych przez niego tematów. On sam zresztą w ten sposób pracował, pozostawiając w spadku nie tylko teksty, ale i metodę. Dzięki temu nie grozi mu martwota, muzealność, pleśń. "Otello" to opowieść o obcym.
jubileusz Cieszyna

Jubileusz 1200 rocznicy założenia Cieszyna

W 2010 roku w Cieszynie zorganizowane zostaną obchody 1200. rocznicy legendarnego założenia miasta. Zgodnie z przewidywaniami, z okazji jubileuszu do jednego z najstarszych miast na Śląsku przybędą tysiące turystów, aby wziąć udział w wielu wydarzeniach, które zaplanowano na cały rok.
Więcej światła

Monodram "Więcej światła"

Autorzy monodramu "Więcej światła" podjęli próbę diagnozy sytuacji młodego pokolenia Polaków skazanych po raz kolejny w swojej historii na emigrację zarobkowa; tym razem do Anglii i Irlandii.
Akompaniator Hanna Śleszyńska
Opracowanie: Teatr Syrena

Akompaniator

Bohaterów sztuki jest dwoje: wielka śpiewaczka operowa i skromny, ukryty w jej cieniu, akompaniator. Pianista akompaniuje śpiewaczce od trzydziestu lat i kocha się w niej beznadziejnie, nigdy jednak nie odezwał się do niej ani słowem. Wreszcie postanawia przemówić i wyznać jej swoje uczucie. Wybiera do tego jednak najmniej odpowiedni moment…
czerwony kapturek

Czerwony Kapturek

Proponowana przez nas wersja popularnej historii "Czerwonego kapturka" to niezwykle kolorowy, wesoły, żywiołowy, roztańczony i rozśpiewany spektakl dla dzieci, w którym również dorośli znajdą coś dla siebie.
Przedstawienie zrealizowane jest w konwencji teatru przedmiotu, gdzie lalki tworzone są w trakcie gry z różnych elementów codziennego użytku.
Elling

Elling

Dwaj pensjonariusze zakładu dla osób z problemami osobowości dostają zadanie zainstalowania się w codziennej rzeczywistości. Śmiertelnie przerażeni i zagubieni zapewniają się nawzajem: jesteśmy przecież twardymi facetami, a najbardziej boją się braku akceptacji i miłości.
Marat-Sade

Marat-Sade

"Co się stało z naszą rewolucją... ?" Pytanie to jak refren powtarza się w najnowszej realizacji Teatru Wierszalin. Jednak sztuka Petera Weissa w realizacji Teatru Wierszalin jest brechtowskim "zeitteater" a rebours.
Łup

Łup

Łup Joe Ortona łączy elementy intrygi kryminalnej z komedią absurdu. To sztuka, w której nic i nikt nie jest takim jakim, się wydaje; jedyny pewnik to, że wszyscy chcą odnaleźć skradzione pieniądze.
Konfrontacje Teatralne
Opracowanie: Centrum Kultury w Lublinie

Festiwal "Konfrontacje Teatralne" po raz 14

"Konfrontacje Teatralne" zostały powołane do życia w roku 1996 przez przedstawicieli lubelskiego środowiska teatralnego Janusza Opryńskiego, Leszka Mądzika, Włodzimierza Staniewskiego i Tomasza Pietrasiewicza.
Od lat program Festiwalu skupia się wokół idei konfrontacji różnych form i tradycji teatralnych, prezentowania dokonań najciekawszych osobowości teatralnych, odnajdywania nowych sposobów rozumienia teatru.